• Kategorie
  • Budżet zadaniowy w jednostkach sektora finansów publicznych.

Autor(zy) Zawadzka-Pąk Urszula K.
Miejsce wydania Gdańsk
Rok 2013
Wydanie I
Ilość stron 222
Format B5
Okładka miękka
189.00 -21% 149.90
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu niezwłocznie
Cena przesyłki 0
PP Przesyłka biznesowa pobranie (od 80 zł gratis) 0
Odbiór osobisty 0
PP Przesyłka biznesowa (od 80 zł gratis) 0
Paczkomaty InPost przelew (od 100 zł gratis) 0
Odbiór osobisty 0
Kurier przelew (od 200 zł gratis) 12
Kurier pobranie (od 200 zł gratis) 16
Dostępność 3 szt.
ISBN 978-83-7804-100-9.
EAN 9788378041009

Zamów telefonicznie: 914340603

Zostaw telefon

Budżet zadaniowy w jednostkach sektora finansów publicznych.

Autor: Zawadzka-Pąk Urszula K.
ISBN: 978-83-7804-100-9.
Miejsce wydania: Gdańsk
Rok wydania: 2013
Wydanie :I
Ilość stron: 222
Format: B5
Okładka: miękka

Publikacja pomocna w procesie wdrażania i opracowywania budżetu zadaniowego w jednostkach sektora finansów publicznych – adresowana zarówno do jednostek podsektora rządowego, jak i samorządowego.

Pracownicy zobowiązani do wdrożenia budżetu zadaniowego w jednostce znajdą tu szereg praktycznych informacji dotyczących m.in.:

  • obowiązujących uregulowań prawnych w zakresie budżetu zadaniowego,
  • przygotowywania budżetu zadaniowego oraz rozwiązywania praktycznych trudności związanych z jego doskonaleniem, ze szczególnym zwróceniem uwagi na właściwe formułowanie celów i zadań wraz z doborem mierników realizacji tych zadań,
  • ewidencjonowania wydatków w układzie zadaniowym,
  • sprawozdawczości zadaniowej oraz kontroli budżetu zadaniowego.

Wiele uwagi poświęcono również problematyce budżetu zadaniowego w jednostkach samorządu terytorialnego, ilustrując opis wdrożenia i stosowania budżetu zadaniowego licznymi przykładami z praktyki polskich samorządów.

 

Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5

Rozdział I. Istota budżetu zadaniowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9

1. Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9

2. Geneza budżetu zadaniowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13

3. Budżet zadaniowy instrumentem nowego zarządzania publicznego . . . . . . . 18

4. Różnice między budżetem tradycyjnym a budżetem zadaniowym . . . . . . . 23

5. Szczególne zasady budżetu zadaniowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28

6. Rodzaje budżetu zadaniowego. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32

7. Podstawy prawne budżetu zadaniowego w sektorze rządowym . . . . . . . . . 36

Rozdział II. Opracowywanie budżetu zadaniowego w sektorze rządowym . . . 41

1. Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41

2. Klasyfikacja zadaniowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53

3. Cele . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68

4. Mierniki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74

5. Dokumenty planistyczne do opracowania planów wydatków w układzie zadaniowym .  . 90

 

6. Wykorzystanie aplikacji BUZA do celów planowania wydatków w układzie zadaniowym .. 92

 

Rozdział III. Ewidencja wykonania budżetu zadaniowego,

sprawozdawczość zadaniowa oraz kontrola budżetu zadaniowego . . . . . . 101

1. Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101

2. Metody księgowania wydatków (kosztów) w układzie zadaniowym . . . . . . 102

3. Wycena kosztów zadań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107

4. Sprawozdawczość zadaniowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110

5. Ewaluacja rezultatów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118

6. Budżet zadaniowy narzędziem kontroli zarządczej . . . . . . . . . . . . . . . 121

7. Kontrola efektywności i skuteczności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 139

Rozdział IV. Specyfika budżetu zadaniowego na szczeblu samorządu terytorialnego . .. 143

 

1. Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143

2. Podstawy prawne budżetowania zadaniowego w sektorze samorządowym . . . 145

 

3. Opracowywanie budżetu zadaniowego w samorządzie terytorialnym . . . . . 150

4. Mierniki na szczeblu lokalnym. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153

5. Praktyczne wskazówki przy wdrażaniu budżetu zadaniowego

w jednostce samorządu terytorialnego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162

6. Korzyści wynikające ze stosowania budżetu zadaniowego w jednostkach samorządu terytorialnego . 171

 

Rozdział V. Budżet zadaniowy w wybranych jednostkach samorządu terytorialnego .. . 175

 

1. Budżet zadaniowy na przykładzie Miasta Stołecznego Warszawy . . . . . . . 175

2. Budżet zadaniowy na przykładzie gminy Góra Kalwaria . . . . . . . . . . . . 182

3. Powiązanie strategii rozwoju miasta z planowaniem zadaniowym na przykładzie Miasta Krakowa . . . 205

 

Bibliografia. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 219

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.