• Kategorie
  • Pedagogika . Podręcznik akademicki.

Autor(zy) Kwieciński Zbigniew, Śliwerski Bogusław red.
Miejsce wydania Warszawa
Rok 2019
Wydanie I
Ilość stron 1130
Format A4
Okładka miękka
Brak towaru
159.00 -19% 128.90
Wpisz swój e-mail
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 0
Poczta Polska (Pobranie) 0
Odbiór osobisty 0
Poczta Polska 0
Kurier (Pobranie) 20
Kurier 20
Dostępność 0 szt.
ISBN 978-83-01-20715-1.
EAN 9788301207151
Zostaw telefon

Pedagogika . Podręcznik akademicki.

Autor(zy): Kwieciński Zbigniew, Śliwerski Bogusław red.
ISBN: 978-83-01-20715-1.
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 2019
Wydanie :I
Ilość stron: 1130
Format: A4
Okładka: miękka

Po 16 latach od pierwszej edycji podręcznika Pedagogika oddajemy do rąk Czytelników jego poprawione i rozszerzone wydanie. W pięćdziesięciu rozdziałach przedstawiono elementy wiedzy kanonicznej dla nauczycieli i pedagogów, wiedzy orientującej ich własne wybory i wiedzy instrumentalnej. Publikacja jest przeznaczona dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego, dla nauczycieli odnawiających swoją wiedzę pedagogiczną oraz dla studentów rozpoczynających studia pedagogiczne. Stanowi zatem wprowadzenie do pedagogiki.

W trzech modułach podręcznika opisano zagadnienia dotyczące:

Pedagogiki jako nauki - zarysowano tu zwięźle historię wychowania i myśli pedagogicznej oraz opisano podstawowe subdyscypliny pedagogiki: dydaktykę ogólną, pedagogikę wczesnej edukacji, pedagogikę społeczną, mediów, młodzieży, porównawczą, filozofię edukacji oraz pedagogikę specjalną. Tę część zamykają syntetyczne analizy paradygmatów badań pedagogicznych - jakościowych i ilościowych.

Prądów i kierunków współczesnej myśli pedagogicznej - w tej części przybliżono główne założenia takich nurtów, jak pedagogika personalistyczna, krytyczna, emancypacyjna, ekologiczna, anarchistyczna czy międzykulturowa.

Pedagogiki reform edukacyjnych - tu Czytelnik znajdzie między innymi informacje na temat pedagogiki Marii Montessori, Janusza Korczaka, planu daltońskiego, pedagogiki waldorfskiej, a także szczegółowe omówienia reform edukacyjnych w Polsce prowadzonych od lat 70. ubiegłego wieku.

"Pedagogika jest nauką praktyczną dotyczącą wspomagania innych ludzi w ich uczeniu się i rozwoju. Jest zatem wiedzą akademicką, której podstawowe zasoby, kanon próbujemy zawrzeć w tym podręczniku. Zarazem jest też mądrością i wrażliwością. To znaczy, że studiowanie pedagogiki jest okazją do rozumnego ogarniania relacji między jednostką ludzką, jej ciałem i psychiką, jej osobowością i tożsamością a jej światem życia, jej otoczeniem przyrodniczym, społecznym, kulturowym i politycznym w bliskiej i dalszej skali. Pedagog i nauczyciel, wychowawca i opiekun - to ktoś, kto wspiera rozwój Innego, kto przewodzi ku samodzielności i tłumaczy złożone znaczenia zdarzeń i przeżyć, opowieści i symboli. Dlatego też jej/jego podstawową właściwością, trwałym „wyposażeniem" duchowym i niezbywalnym nastawieniem jest i powinna być życzliwość i ofiarność wobec innych ludzi, wrażliwość na ich problemy, współczulność wobec ich odczuć i emocji, ich indywidualnych możliwości i tempa uczenia się i rozwoju."

Zbigniew Kwieciński

Emerytowany profesor UMK, członek rzeczywisty Polskiej Akademii Nauk. Tytuł naukowy profesora w 1979 r. Zainteresowania: socjologia edukacji, pedagogika społeczna, pedagogika krytyczna. Zawodowo był związany z: UMK i IRWiR PAN;  UAM (pierwszy dziekan Wydziału Studiów Edukacyjnych); UWM w Olsztynie; z DSW. Założył trzy czasopisma naukowe: „Socjologia Wychowania - Acta Universitatis Nicolai Copernici", Forum Oświatowe", „Studia Edukacyjne".  Od 1975 r. członek Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN. Przez sześć kadencji był członkiem Centralnej Komisji ds. Tytułów i Stopni Naukowych; dwukrotnie był członkiem KBN. W latach 1989-2002 był przewodniczącym Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego; obecnie jest jego prezesem honorowym. Był inicjatorem 9 ogólnopolskich zjazdów pedagogicznych. Wypromował 36 doktorów. Doktoraty honoris causa UO; UKW, DSW i UŚ. Nagroda Premiera RP w 2003 r. za tryptyk książkowy: Wykluczanie, Nieuniknione, Bezbronni. Odznaczony Krzyżem Kawalerskim RP.

[autr]

Bogusław Śliwerski

Pedagog, profesor zwyczajny Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego i Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie; doktor honoris causa UMCS w Lublinie (2014), UKW w Bydgoszczy (2016) i KUL w Lublinie (2017); profesor honorowy Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie i Uniwersytetu Śląskiego; przewodniczący Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN (2011-2019), ekspert Polskiej Komisji Akredytacyjnej (od 2002), członek Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów (b. przewodniczący Sekcji Nauk Humanistycznych i Społecznych 2013-2016). Monografie: Turystyka habilitacyjna Polaków na Słowację w latach 2008-2016. Studium krytyczne (2018); Pedagogia harcerskiego wychowania (2018), Meblowanie szkolnej demokracji (2017), Habilitacja. Diagnoza. Procedury. Etyka. Postulaty (2017), Edukacja (w) polityce - polityka (w) edukacji. Inspiracje do badań polityki oświatowej (2015), Diagnoza uspołecznienia publicznego szkolnictwa III RP w gorsecie centralizmu (2013), Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości (2012)

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
  • Wydawcy