• Kategorie
  • Projektowanie oprogramowania dla zupełnie początkujących.

Autor(zy) Gaddis Tony
Miejsce wydania Gliwice
Rok 2019
Wydanie V
Ilość stron 828
Format B5
Okładka twarda
129.00 -10% 115.90
Wysyłka w ciągu 1-5 dni
Cena przesyłki 0
PP Przesyłka biznesowa pobranie (od 80 zł gratis) 0
Odbiór osobisty 0
PP Przesyłka biznesowa (od 80 zł gratis) 0
Paczkomaty InPost przelew (od 100 zł gratis) 0
Odbiór osobisty 0
Kurier przelew (od 200 zł gratis) 12
Kurier pobranie (od 200 zł gratis) 16
Dostępność 0 szt.
ISBN 978-83-283-5565-1.
EAN 9788328355651

Zamów telefonicznie: 914340603

Zostaw telefon

Projektowanie oprogramowania dla zupełnie początkujących.

Autor(zy): Gaddis Tony.
ISBN: 978-83-283-5565-1.
Miejsce wydania: Gliwice
Rok wydania: 2019
Wydanie :V
Ilość stron: 828
Format: B5
Okładka: twarda

Programowanie to nie tylko umiejętność pisania kodu oraz organizowania go w funkcje, procedury i moduły. Nawet najbardziej finezyjne języki i najnowocześniejsze paradygmaty programowania nie zapewnią sukcesu, jeśli projekt aplikacji jest nieprzemyślany, a jej logice brakuje... logiki. Z drugiej strony poświęcenie odrobiny czasu na stworzenie dobrego projektu sprawi, że praca nad pisaniem kodu będzie łatwiejsza, sama aplikacja będzie pracować lepiej i bardziej niezawodnie, a późniejsze modyfikacje i rozwój oprogramowania przysporzą mniej problemów.

Jeśli planujesz napisać swoją pierwszą aplikację, sięgnij po tę książkę. Aby zrozumieć zawartą w niej treść, nie trzeba znać żadnego języka programowania. Pokazano tu, jak działają programy i jak można z ich wykorzystaniem rozwiązywać konkretne zadania. Wiedza o zasadach projektowania jest przekazywana za pomocą pseudokodu i schematów blokowych. Omówiono zarówno podstawowe zagadnienia, takie jak typy danych, zmienne, funkcje, jak i nieco bardziej zaawansowane: programowanie obiektowe, tworzenie graficznych interfejsów użytkownika i pisanie programów sterowanych zdarzeniami. W tym wydaniu książki wprowadzono wiele poprawek i uzupełnień, dotyczących między innymi języków Java, Python i C++ oraz programowania aplikacji dla urządzeń mobilnych.

Dzięki tej książce dowiesz się:

• jak działa komputer, czym są programy i do czego służą dane

• z jakich modułów i struktur składają się programy oraz jak działają funkcje

• w jaki sposób pracuje się na plikach oraz czym jest przetwarzanie tekstu

• czym jest rekurencja i do czego można ją wykorzystać

• czym się różni programowanie proceduralne od obiektowego

Bez dobrego projektu zawiedzie najlepszy kod!



Wstęp 13

Podziękowania 19

O autorze 21

Rozdział 1. Wstępne informacje na temat komputerów i programowania 23

• 1.1. Wstęp 23

• 1.2. Sprzęt 24

• 1.3. W jaki sposób komputer przechowuje dane 30

• 1.4. W jaki sposób działa program 35

• 1.5. Rodzaje oprogramowania 44

• Pytania kontrolne 45

Rozdział 2. Dane wejściowe, przetwarzanie i dane wyjściowe 51

• 2.1. Projektowanie programu 51

• 2.2. Dane wejściowe, dane wyjściowe i zmienne 58

• 2.3. Przypisywanie wartości do zmiennych i wykonywanie obliczeń 69

• W CENTRUM UWAGI. Obliczanie opłat za dodatkowe minuty 73

• W CENTRUM UWAGI. Obliczanie procentów 74

• W CENTRUM UWAGI. Obliczanie średniej 79

• W CENTRUM UWAGI. Zamiana wzoru matematycznego na wyrażenie 82

• 2.4. Deklarowanie zmiennych i typy danych 84

• 2.5. Stałe nazwane 90

• 2.6. Ręczne śledzenie programu 91

• 2.7. Dokumentowanie programu 93

• W CENTRUM UWAGI. Korzystanie ze stałych nazwanych, konwencje zapisu i komentarze 94

• 2.8. Projektowanie pierwszego programu 97

• 2.9. Rzut oka na języki Java, Python i C++ 100

• Pytania kontrolne 121

• Ćwiczenia z wykrywania błędów 126

• Ćwiczenia programistyczne 127

Rozdział 3. Moduły 131

• 3.1. Moduły - informacje wstępne 131

• 3.2. Definiowanie i wywoływanie modułów 134

• W CENTRUM UWAGI. Definiowanie i wywoływanie modułów 140

• 3.3. Zmienne lokalne 145

• 3.4. Przekazywanie argumentów do modułów 148

• W CENTRUM UWAGI. Przekazywanie argumentu do modułu 153

• W CENTRUM UWAGI. Przekazywanie argumentu przez referencję 159

• 3.5. Zmienne globalne i stałe globalne 162

• W CENTRUM UWAGI. Korzystanie ze stałych globalnych 165

• 3.6. Rzut oka na języki Java, Python i C++ 167

• Pytania kontrolne 179

• Ćwiczenia z wykrywania błędów 183

• Ćwiczenia programistyczne 183

Rozdział 4. Struktury warunkowe i logika boolowska 187

• 4.1. Struktury warunkowe - informacje wstępne 187

• W CENTRUM UWAGI. Korzystanie z instrukcji If-Then 195

• 4.2. Struktury warunkowe podwójnego wyboru 198

• W CENTRUM UWAGI. Korzystanie z instrukcji If-Then-Else 199

• 4.3. Porównywanie ciągów znaków 202

• 4.4. Zagnieżdżone struktury warunkowe 208

• W CENTRUM UWAGI. Wielokrotne zagnieżdżenie struktur warunkowych 211

• 4.5. Struktura decyzyjna 215

• W CENTRUM UWAGI. Korzystanie ze struktury decyzyjnej 218

• 4.6. Operatory logiczne 221

• 4.7. Zmienne boolowskie 229

• 4.8. Rzut oka na języki Java, Python i C++ 230

• Pytania kontrolne 242

• Ćwiczenia z wykrywania błędów 246

• Ćwiczenia programistyczne 247

Rozdział 5. Struktury cykliczne 251

• 5.1. Struktury cykliczne - wprowadzenie 251

• 5.2. Pętle warunkowe: While, Do-While i Do-Until 253

• W CENTRUM UWAGI. Projektowanie pętli While 257

• W CENTRUM UWAGI. Projektowanie pętli Do-While 266

• 5.3. Pętle licznikowe i instrukcja For 272

• W CENTRUM UWAGI. Projektowanie pętli licznikowej za pomocą instrukcji For 279

• 5.4. Obliczanie sumy bieżącej 289

• 5.5. Wartownik 293

• W CENTRUM UWAGI. Korzystanie z wartownika 293

• 5.6. Pętle zagnieżdżone 295

• 5.7. Rzut oka na języki Java, Python i C++ 298

• Pytania kontrolne 308

• Ćwiczenia z wykrywania błędów 311

• Ćwiczenia programistyczne 312

Rozdział 6. Funkcje 315

• 6.1. Wprowadzenie do funkcji: generowanie liczb losowych 315

• W CENTRUM UWAGI. Korzystanie z liczb losowych 319

• W CENTRUM UWAGI. Wykorzystanie liczb losowych do reprezentowania innych wartości 321

• 6.2. Tworzenie własnych funkcji 322

• W CENTRUM UWAGI. Modularyzacja kodu z wykorzystaniem funkcji 330

• 6.3. Inne funkcje biblioteczne 338

• 6.4. Rzut oka na języki Java, Python i C++ 349

• Pytania kontrolne 357

• Ćwiczenia z wykrywania błędów 359

• Ćwiczenia programistyczne 360

Rozdział 7. Walidacja danych wejściowych 365

• 7.1. Garbage In, Garbage Out 365

• 7.2. Pętla walidacji danych wejściowych 367

• W CENTRUM UWAGI. Projektowanie pętli walidacji danych wejściowych 369

• 7.3. Programowanie defensywne 374

• 7.4. Rzut oka na języki Java, Python i C++ 375

• Pytania kontrolne 379

• Ćwiczenia z wykrywania błędów 381

• Ćwiczenia programistyczne 382

Rozdział 8. Tablice 385

• 8.1. Tablice - informacje podstawowe 385

• W CENTRUM UWAGI. Korzystanie z elementów tablicy w wyrażeniach matematycznych 392

• 8.2. Sekwencyjne przeszukiwanie tablicy 400

• 8.3. Przetwarzanie elementów tablicy 405

• W CENTRUM UWAGI. Przekazywanie tablicy 412

• 8.4. Tablice równoległe 419

• W CENTRUM UWAGI. Korzystanie z tablic równoległych 420

• 8.5. Tablice dwuwymiarowe 424

• W CENTRUM UWAGI. Korzystanie z tablic dwuwymiarowych 427

• 8.6. Tablice trój- i więcejwymiarowe 432

• 8.7. Rzut oka na języki Java, Python i C++ 434

• Pytania kontrolne 444

• Ćwiczenia z wykrywania błędów 447

• Ćwiczenia programistyczne 448

Rozdział 9. Sortowanie i przeszukiwanie tabel 453

• 9.1. Algorytm sortowania bąbelkowego 453

• W CENTRUM UWAGI. Korzystanie z algorytmu sortowania bąbelkowego 460

• 9.2. Algorytm sortowania przez wybieranie 468

• 9.3. Algorytm sortowania przez wstawianie 473

• 9.4. Algorytm wyszukiwania binarnego 479

• W CENTRUM UWAGI. Korzystanie z algorytmu wyszukiwania binarnego 482

• 9.5. Rzut oka na języki Java, Python i C++ 485

• Pytania kontrolne 497

• Ćwiczenia z wykrywania błędów 500

• Ćwiczenia programistyczne 501

Rozdział 10. Pliki 503

• 10.1. Odczyt i zapis do plików - informacje wstępne 503

• 10.2. Przetwarzanie plików za pomocą pętli 516

• W CENTRUM UWAGI. Korzystanie z plików 520

• 10.3. Korzystanie z plików i tablic 524

• 10.4. Przetwarzanie rekordów 525

• W CENTRUM UWAGI. Dodawanie i wyświetlanie rekordów 530

• W CENTRUM UWAGI. Wyszukiwanie rekordu 533

• W CENTRUM UWAGI. Modyfikowanie rekordów 535

• W CENTRUM UWAGI. Usuwanie rekordów 540

• 10.5. Separatory sterowania 543

• W CENTRUM UWAGI. Korzystanie z separatorów sterowania 544

• 10.6. Rzut oka na języki Java, Python i C++ 550

• Pytania kontrolne 570

• Ćwiczenia z wykrywania błędów 574

• Ćwiczenia programistyczne 574

Rozdział 11. Programy sterowane za pomocą menu 577

• 11.1. Wprowadzenie do programów sterowanych za pomocą menu 577

• 11.2. Modularyzacja programu sterowanego za pomocą menu 587

• 11.3. Ponowne wyświetlanie menu za pomocą pętli 589

• W CENTRUM UWAGI. Projektowanie programu sterowanego za pomocą menu 596

• 11.4. Menu wielopoziomowe 610

• 11.5. Rzut oka na języki Java, Python i C++ 616

• Pytania kontrolne 621

• Ćwiczenia programistyczne 623

Rozdział 12. Przetwarzanie tekstu 627

• 12.1. Wstęp 627

• 12.2. Przetwarzanie poszczególnych znaków w ciągu 629

• W CENTRUM UWAGI. Sprawdzanie hasła 632

• W CENTRUM UWAGI. Formatowanie numeru telefonu i usuwanie formatowania 637

• 12.3. Rzut oka na języki Java, Python i C++ 642

• Pytania kontrolne 649

• Ćwiczenia z wykrywania błędów 651

• Ćwiczenia programistyczne 652

Rozdział 13. Rekurencja 657

• 13.1. Wprowadzenie do rekurencji 657

• 13.2. Rozwiązywanie zadań za pomocą rekurencji 660

• 13.3. Przykłady algorytmów rekurencyjnych 664

• 13.4. Rzut oka na języki Java, Python i C++ 674

• Pytania kontrolne 678

• Ćwiczenia programistyczne 681

Rozdział 14. Programowanie obiektowe 683

• 14.1. Programowanie proceduralne i programowanie obiektowe 683

• 14.2. Klasy 687

• 14.3. Projektowanie klas za pomocą języka UML 698

• 14.4. Wyznaczanie klas i ich zakresu obowiązków w zadaniu 700

• W CENTRUM UWAGI. Wyznaczanie klas 701

• W CENTRUM UWAGI. Określanie zakresu obowiązków klasy 705

• 14.5. Dziedziczenie 711

• 14.6. Polimorfizm 718

• 14.7. Rzut oka na języki Java, Python i C++ 723

• Pytania kontrolne 740

• Ćwiczenia programistyczne 744

Rozdział 15. Aplikacje z GUI i programowanie sterowane zdarzeniami 747

• 15.1. Graficzny interfejs użytkownika 747

• 15.2. Projektowanie interfejsu użytkownika do programu wyposażonego w GUI 751

• W CENTRUM UWAGI. Projektowanie okna 755

• 15.3. Tworzenie procedury obsługi zdarzenia 758

• W CENTRUM UWAGI. Projektowanie procedury obsługi zdarzenia 761

• 15.4. Projektowanie aplikacji na urządzenia mobilne 764

• 15.5. Rzut oka na języki Java, Python i C++ 773

• Pytania kontrolne 774

• Ćwiczenia programistyczne 776

Dodatek A. Tablica kodów ASCII/Unicode 779

Dodatek B. Symbole na schematach blokowych 781

Dodatek C. Przewodnik po pseudokodzie 783

Dodatek D. Zamiana liczb dziesiętnych na postać binarną 797

Dodatek E. Odpowiedzi do pytań z punktów kontrolnych 799

Skorowidz 815







Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.